Joga Hatha, Office i Tajlandska

Hatha Joga za odrasle

kundalini joga

Hatha joga

Joga, znači Unija Uma, Duha i Tela.

Da bi svaki čovek bio celovito Biće i ispoljio pun potencijal, neophodno je da bude povezan i u Harmoniji sa svojim telom, umom i duhom, kao i u Skladu sa Univerzumom. Jedan od “ alata “ za postizanje tog Sklada i životnog Balansa, upravo i jeste praktikovanje Joge.

Najklasičnija joga, jeste „Hatha“ joga, od koje se uglavnom i počinje. To je set asana ili jogijskih položaja, koji se izvode u skladu sa dahom. Sama reč Ha -Tha, znači Sunce i Mesec, Muški i Ženski princip čovekove prirode, Toplo i Hladno…princip Dualnosti, koji treba da bude u Balansu i Harmoniji, do kojih postepeno dolazimo kroz praktikovanje Joge.

Na časovima joge, kroz praksu, osvešćujete sopstvene granice i učite biti prisutni u telu, pa tako i u sadašnjem trenutku i vrlo brzo dobrobite sa časova, prenosite u svakodnevni život. U Jogi nema konkurencije i nema takmičenja, osvešćujete sopstveni napredak i postepeno pomeranje granica. Joga čas se sastoji od Pranayama (vežbi disanja) Asana (položaji tela) i na kraju Relax tela (Joga Nidra) , gde se kontempliraju efekti prethodnog praktikovanja. Izvode se Osnovni položaji, sa naglaskom na suptilan odnos prema sopstvenom telu i poštovanje sopstvenih granica pokretljivosti i flexibilnosti, jer „Nežno je napredno“.

Čas joge traje od sat i 15 minuta, do sat i po. Glavni obrok bi trebao biti najmanje 3 sata pre vežbanja, na času joge ne pijete vodu. Vežbate u udobnoj, slojevitoj odeći i bosi.

Ukoliko imate neke telesne povrede ili uzimate terapiju, obavezno se konsultovati sa lekarom, da li da započinjete sa joga praksom.

Office joga / Korporativna joga

Postoje razni nazivi, kao što su Office yoga ili Korporativna joga ili Vežbanje na stolicama.

To je, zapravo, vežbanje na radnom mestu.

Ukoliko postoji mogućnost da zaposleni izdvoje 20-ak minuta, pola sata, za set vežbi, usklađenim sa dahom i na kraju uče da usmeravaju fokus na dah, kao „Reset Uma“, zaposleni će naučiti lakše da se nose sa stresnim situacijama i brže vraćaju u svoj Balans.

Takođe, položaj tela usled višečasovnog sedenja(još ukoliko je i nepravilan) dovodi do bolova u nogama, u lumbalnom delu leđa, napetosti u ramenom pojasu, vratnim pršljenovima, slabljenje čula vida, samim tim i produktivnost Uma ne može biti maksimalna, jer su Um i telo povezani.

Ono što sam ja želela da postignem kod praktikanata jeste (a, telo ima spostvenu inteligenciju i svakako zapamti) da u toku svakog radnog dana, steknu naviku i osluhnu svoje telo, ako im je potrebno istezanje, samomasaža, kao i da se ukoliko osete uznemirenost pred važan sastanak, prisete tehnike disanja i kako zadržati svoj unutrašnji balans.

U 21. veku toliko je dostupnih informacija i „alata“ koje svaki pojedinac može da koristi da bi imao usklađeniji život, kako u slobodno vreme, tako i na radnom mestu.

 Thai joga ( Tajlandska joga ) 
 
~ Reusi Dat Ton vežbe ~
su vežbe iz kojih se razvila Tradicionalna Tajlandska masaža – Nuat Phaen Boran.
Sam naziv „reusi dat ton“ ima značenje u prevodu – Riši (sveti čovek) isteže samoga sebe.
Tajlandska joga je najvažnija fizikalna terapija Tradicionalne Tajlandske medicine.
RDT vežbe su bile skrivane i nepoznate čak i na Tajlandu,do pre 10 ak godina, a Učitelju Tajlandske Tradicionalne Terapije u Beogradu, Danku Lari Radicu, prenesene su 2012.godine. i od tada do pre 3 godine, praktikovane su samo u okviru obuke za Thai Terapeuta.
 
Od pre 3 godine prezentovane su više puta u javnosti, na joga festivalima, emisijama, novinama , kao i u raznim joga studijima u nekoliko gradova u Srbiji.
 
Za sada se rade kao :
– individualni časovi 1 na 1 
– grupne radionice sredom u „Learning Ville“ centru.
 
Thai yoga ili RDT vezbe podrazumevaju :
 -vežbe samomasaže
 -akupresure (Sen-presure)
 -posture
– vežbe istezanja
-dinamičke vežbe
 -vežbe za zglobove
 -vežbe disanja 
 -kao i Meditacija (relax na kraju).
 
Dobrobiti praktikovanja :
– Najveće dobrobiti ovih vežbi i jesu upravo u dodiru i kontaktu naših dlanova, šaka sa sopstvenim telom i detektovanju trenutnog stanja naše Telesnosti. 
Kroz Sopstveni dodir i Samoosvešćivanje, dolazimo i do Samospoznaje, jer na kraju, krajnja svrha svake duhovne veštine  i jeste da se svaki čovek Osvesti i prvo poveže sam sa sobom, da bi mogao da se poveže sa drugima u svakom smislu. 
 
Ujedno,kroz praktikovanje Thai joge, otklanjamo bolove u zglobovima, povećavamo mobilnost zglobova i otklanjamo napetost i spazmove mišića gde ujedno radimo i na Emocionalnom telu, jer otklanjajući blokade putem Samomasaže i Akupresure Sen-kanala, otpuštamo blokirane Emocije. 
 
Povećavamo flexibilnost tela, a što flexibilnije Telo, flexibilniji i Um i smireniji. Poboljšavamo cirkulaciju,kondiciju,varenje, jačamo vitalnost celokupnog organizma.  Ujedno korigujemo i posledice loših navika. 
 
Možda najvažniji segment ovih vežbi jeste samomasaža stomaka,gde se mogu detektovati i pratiti eventualni problemi unutrašnjih organa.
 
Kome su namenjene vežbe :
 
– Ženama / Muškarcima 
– Thai terapeutima/ budućim Thai terapeutima
– sportistima i bivšim sportistima
– ljudima  u srednjim i zrelijim godinama, koji još uvek nemaju redovnu praksu  vežbanja
– onima koji žele za kratko vreme da nauče sami sebe parcijano da izmasiraju, bilo da su na radnom mestu,u kuci,ispred tv-a
 
Ali,koliko god pisali o vežbama i objašnjavali iste, jedini način da se upoznamo sa Tajlandskom jogom,  jeste kroz praktikovanje.

„Vaše pravo od rođenja je da budete zdravi, srećni i blagosloveni.“ – Yogi Bhajan