Joga Kundalini i Hatha

Hatha Joga za odrasle

kundalini joga

Hatha joga

Joga, znači Unija Uma, Duha i Tela.

Da bi svaki čovek bio celovito Biće i ispoljio pun potencijal, neophodno je da bude povezan i u Harmoniji sa svojim telom, umom i duhom, kao i u Skladu sa Univerzumom. Jedan od “ alata “ za postizanje tog Sklada i životnog Balansa, upravo i jeste praktikovanje Joge.

Najklasičnija joga, jeste „Hatha“ joga, od koje se uglavnom i počinje. To je set asana ili jogijskih položaja, koji se izvode u skladu sa dahom. Sama reč Ha -Tha, znači Sunce i Mesec, Muški i Ženski princip čovekove prirode, Toplo i Hladno…princip Dualnosti, koji treba da bude u Balansu i Harmoniji, do kojih postepeno dolazimo kroz praktikovanje Joge.

Na časovima joge, kroz praksu, osvešćujete sopstvene granice i učite biti prisutni u telu, pa tako i u sadašnjem trenutku i vrlo brzo dobrobite sa časova, prenosite u svakodnevni život. U Jogi nema konkurencije i nema takmičenja, osvešćujete sopstveni napredak i postepeno pomeranje granica. Joga čas se sastoji od Pranayama (vežbi disanja) Asana (položaji tela) i na kraju Relax tela (Joga Nidra) , gde se kontempliraju efekti prethodnog praktikovanja. Izvode se Osnovni položaji, sa naglaskom na suptilan odnos prema sopstvenom telu i poštovanje sopstvenih granica pokretljivosti i flexibilnosti, jer „Nežno je napredno“.

Čas joge traje od sat i 15 minuta, do sat i po. Glavni obrok bi trebao biti najmanje 3 sata pre vežbanja, na času joge ne pijete vodu. Vežbate u udobnoj, slojevitoj odeći i bosi.

Ukoliko imate neke telesne povrede ili uzimate terapiju, obavezno se konsultovati sa lekarom, da li da započinjete sa joga praksom.

Office joga / Korporativna joga

Postoje razni nazivi, kao što su Office yoga ili Korporativna joga ili Vežbanje na stolicama.

To je, zapravo, vežbanje na radnom mestu.

Ukoliko postoji mogućnost da zaposleni izdvoje 20-ak minuta, pola sata, za set vežbi, usklađenim sa dahom i na kraju uče da usmeravaju fokus na dah, kao „Reset Uma“, zaposleni će naučiti lakše da se nose sa stresnim situacijama i brže vraćaju u svoj Balans.

Takođe, položaj tela usled višečasovnog sedenja(još ukoliko je i nepravilan) dovodi do bolova u nogama, u lumbalnom delu leđa, napetosti u ramenom pojasu, vratnim pršljenovima, slabljenje čula vida, samim tim i produktivnost Uma ne može biti maksimalna, jer su Um i telo povezani.

Ono što sam ja želela da postignem kod praktikanata jeste (a, telo ima spostvenu inteligenciju i svakako zapamti) da u toku svakog radnog dana, steknu naviku i osluhnu svoje telo, ako im je potrebno istezanje, samomasaža, kao i da se ukoliko osete uznemirenost pred važan sastanak, prisete tehnike disanja i kako zadržati svoj unutrašnji balans.

U 21. veku toliko je dostupnih informacija i „alata“ koje svaki pojedinac može da koristi da bi imao usklađeniji život, kako u slobodno vreme, tako i na radnom mestu.

Kundalini joga za decu

Koje su dobrobiti Kundalini joge za decu?

Isto kao i odrasli, i deca žive u društvu koje im nameće stresan i ubrzan ritam života. Joga je za njih isto kao i za njihove roditelje, najbolji način da se opuste i da obnove svoju energiju, kao i da u stresnim situacijama ostanu pribrani.

Kundalini joga je joga svesnosti gde je najvažnije vaše lično iskustvo. Ona pokreće vaše dete i čini ga srećnim, zdravim, kreativnim, svesnim sebe i sveta oko sebe. Uravnotežava fizičko, emocionalno i mentalno zdravlje kroz pokret, disanje i relaksaciju.

Vaše dete će postati više svesno sebe i svojih osećanja i znaće da izrazi čak i teška osećanja koja ga muče na pozitivniji način.

Kundalini joga usmerava energiju na korisne akcije koje utiču na detetov lični rast i razvoj i na taj način dete postaje zdravije, srećnije i sigurnije u sebe.

Kombinacijom fizičkih vežbi, tehnika disanja i opuštanja, poboljšavamo naše zdravlje i dovodimo ga u stanje ravnoteže i harmonije.

I deci je neophodno da se opuste i da barem na kratko izađu iz rutine kako bi se odmorili od mnogobrojnih aktivnosti i zahteva koji nameće savremeni tempo života i upravo zbog toga svaki čas joge završavamo opuštanjem. Ovaj deo časa je deci najomiljeniji.

Deca prihvataju jogu kao neku vrstu igre u kojoj razvijaju kreativnost, maštu, postaju svesni svog tela, povezuju se sa disanjem i sa svojim emocijama, nauče kako da se opuste.

Nabrojaću samo neke od dobrobiti koje deca imaju od joge:

  • uče kako da pravilno dišu i da se povežu sa svojim bićem
  • upoznaju svoje telo, razvijaju svesnost i popravljaju držanje tela
  • razvijaju maštu i kreativnost, fleksibilnost, snagu, koordinaciju
  • imaju više samopouzdanja, postaju odgovorniji i svesniji vođenja brige o svom telu
  • postaju tolerantniji, svesniji sebe i sveta oko sebe
  • razvijaju poštovanje i ljubav prema svim živim bićima na planeti

Deca u odnosu na odrasle imaju jednu veliku prednost, a to je što oni imaju sposobnost da žive u sadašnjem trenutku. Zato su njima potpuno prirodni joga položaji i brzo ih i sa lakoćom usvajaju, primenjuju i osećaju njihove dobrobiti. I sa velikom radošću dolaze na svaki sledeći čas.

„Vaše pravo od rođenja je da budete zdravi, srećni i blagosloveni.“ – Yogi Bhajan